* Piyasada tutundurmaya yardımcı olur ve talep yaratmada etkilidir. Bilinçli tüketici fiyatı ne olursa olsun markalı ürünleri tercih eder,
* Tüketicide firmaya bağlılık yaratır. Tüketici sürekli aynı markayı satın almaya özen gösterir.
* Tescilli marka, ikame malları yüzünden satış kaybı tehlikesini önler. Bilinçli tüketici fiyatı ucuz diye markasız malı tercih etmez.
* Tescilli marka kullanılması mal yada hizmeti pazarlama kanallarına doğru çeker, zira toptancılar ve perakendeciler marka olan malları tercih ederler.
* Fiyat istikrarına olumlu etki eder. Marka sahibi firmaya, aracı kuruluşların sık sık fiyat değişikliği yapmamalarını, değişik aracıların malı farklı fiyatlardan satmamalarını sağlamada yardımcı olur.
* En önemelisi; Tescilli marka, marka sahibini taklitçi konumuna düşürmekten, hatta bu yüzden hakkında ceza ve hukuk davası açılmaktan kurtarır. Çünkü; tescil edilmeyen markanın başkaları tarafından tescil edilmesi muhtemeldir. Böyle bir durumda hem tescilsiz markaya yapılan yatırım boşa gidecek, hem de tazminat ve ceza davalarıyla muhatap kalınacaktır.